Πως να χάσω βάρος μετά την εγκυμοσύνη

 

Ο μητρικός θηλασμός φαίνεται ότι βοηθά στη πιο γρήγορη απώλεια των κιλών της εγκυμοσύνης και στην επαναφορά του βάρους σας στην κατάσταση που ήταν το σώμα σας πριν.

 

 

Ωστόσο, είτε θηλάζετε είτε όχι, η επαναφορά του βάρους σε αυτό που είχατε πριν από την εγκυμοσύνη θα πρέπει να γίνει σταδιακά, ιδανικά, κατά τον πρώτο χρόνο μετά τον τοκετό.

 

Πολλές γυναίκες χάνουν κιλά με γρήγορο ρυθμό, τις πρώτες εβδομάδες μετά τον τοκετό, το οποίο είναι φυσιολογικό. Στη συνέχεια, θα ήταν καλό η απώλεια του βάρους να είναι πιο αργή, και όχι μεγαλύτερη από μισό κιλό την εβδομάδα.

 

Η ομαλή επαναφορά στο βάρος που είχατε πριν από την εγκυμοσύνη διευκολύνεται από την υιοθέτηση των διατροφικών συστάσεων, παράλληλα με την καθημερινή σωματική άσκηση.

 

Συστάσεις για σωματική ασκηση:

 

 

Η σωματική άσκηση είναι εξίσου σημαντική με την υγιεινή και ισορροπημένη διατροφή.

Φροντίστε να είστε σωματικά δραστήριες για τουλάχιστον 30 λεπτά την ημέρα, τις περισσότερες, αν όχι όλες τις ημέρες της εβδομάδας.

 

Οφέλη της σωματικής άσκησης κατά τη γαλουχία:

  • Απώλεια του σωματικού βάρους μετά την εγκυμοσύνη.
  • Αύξηση της ενεργητικότητας.
  • Ανακούφιση από το άγχος και την ένταση.
  • Βελτίωση της διάθεσης και της αυτοπεποίθησης.
  • Ενίσχυση των οστών και των μυών.

Χρήσιμες Συμβουλές:

  • Μόλις νιώσετε έτοιμη, μετά τον τοκετό, και εφόσον ο γιατρός σας συμφωνεί, μπορείτε να ξεκινήσετε με ήπιες ασκήσεις, όπως το περπάτημα.
  • Κάθε γυναίκα είναι διαφορετική. Αν έχετε υποβληθεί σε καισαρική τομή ή έχετε επιπλοκές μετά τον τοκετό, ενδέχεται να χρειαστεί περισσότερος χρόνος πριν ξεκινήσετε.
  • Η σωματική δραστηριότητα θα πρέπει να ξεκινήσει σταδιακά, ενώ η διάρκεια και η έντασή της θα πρέπει να αυξάνονται σιγά σιγά, ανάλογα με τις αντοχές σας.
  • Θηλάστε το μωρό σας πριν από την σωματική δραστηριότηρα, ώστε να αισθάνεστε πιο άνετα κατά τη διάρκειά της.

Γνωρίζετε ότι:

  • Η σωματική δραστηριότητα δεν επηρεάζει την παραγωγή γάλακτος.
  • Σε ορισμένες περιπτώσεις, αν θηλάσετε έπειτα από έντονη άσκηση, ενδέχεται το μωρό σας να είναι ανήσυχο την ώρα του θηλασμού, λόγω της παρουσίας γαλακτικού οξέος στο γάλα (που παράγεται ύστερα από έντονη άσκηση). Αν και αλλάζει τη γεύση του γάλακτος, δεν έχει κάποια αρνητική επίδραση στην υγεία του μωρού σας. Τα επίπεδα γαλακτικού οξέος στον οργανισμό πέφτουν εντός δύο ωρών μετά τη διακοπή της άσκησης.

 

 

Πηγή: Εθνικός Διατροφικός Οδηγός για Γυναίκες, Εγκύους και Θηλάζουσες [online] Διαθέσιμο στο: http://www.diatrofikoiodigoi.gr/?Page=entypo-yliko-%20gynaikes [Ανακτήθηκε 10 Φεβ. 2020]